چطوری کپشن اینستاگرام اصولی بنویسیم؟!
فهرست مطالب برای دسترسی آسان
کپشن نویسی اصولی چگونه است ؟
در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکتهها و استراتژیهای موثرهنگام نوشتن کپشن اینستاگرام حرفه ای برای پست خود در اینستاگرام آشنا کنیم. ممکن است شما محتوای بسیار جذاب و مفیدی را در صفحه اینستاگرام خود ارائه دهید. اما وقتی که کپشن یا همان توضیح خوبی برای محتوای خود ننویسید، یک فرصت طلایی را از دست دادهاید. به کمک کپشن های خوب، پستهای شما برای مخاطبان جذابتر خواهد شد و در نتیجه، لایکهای بیشتری از آنها دریافت خواهد کرد. به علاوه، کپشن اینستاگرام حرفه ای باعث میشود که شانس تعامل مخاطب و نظر گذاشتن او برای شما بیشتر شود.
انواع بسیاری از کپشم ها وجود دارد مانند : کپشن تولد همسر ، کپشن مفهومی ، کپشن تولد ، کپشن عاشقانه ، کپشن انگیزشی ، کپشن روز پدر ، کپشن روز مادر و… که ما در این مقاله در رابطه با کپشن برای دیجیتال مارکتر ها و کسب و کارهای انلاین میپردازیم.
در ادامه این مقاله رضا یافتیان موسس آکادمی همراه گرام قصد داریم در خصوص همین مسئله یعنی نوشتن کپشن حرفهای اینستاگرام کمی حرف نوشتاری بزنیم.
نکات طلایی برای نوشتن کپشن اینستاگرام حرفه ای و اصولی
اولین نکته ای که در رابطه با یادگیری آسان نوشتن یک کپشن اینستاگرام حرفه ای صحیح باید بدانید این است که کپشن اصولی دارای 3 بخش اصلی میباشد :
- بخش اول : قلاب
- بخش دوم : متن اصلی
- بخش سوم : لینک گذاری
1) قلاب
اصلی ترین و مهمترین قسمت کپشن حرفه ای شما همین بخش است ، چرا که با ماندن مخاطب شما بر روی پست شما بستگی به جذابیت جمله اول شما دارد که قبل از read more نشان داده میشود . اگر این بخش شما از جذابیت کافی برخوردار باشد ، مخاطب شما هم به خواندن ادامه کپشن شما میپردازد در غیر اینصورت ، کپشن شما هیچ تاثیری بر روی او نخواهد داشت و به راحتی از پست شما میگذرد.
2) متن اصلی
این بخش در واقع تکمیل کننده ی محتوای پست شماست که، دربارهی تصویر بالای خود توضیح میدهد؛ فالوورها یا دنبال کننده ها را دعوت به انجام یک کار میکند؛ یا حاوی یک لطیفه است که فالوور را سرگرم و او را ترغیب به به اشتراک گذاری مطلب میکند.
رعایت نکات زیر در نوشتن یک کپشن اینستاگرام حرفه ای به شما کمک میکند:
- مخاطبان خود را بشناسید
- محتوای پیام خودتان را بشناسید
- حجم نوشته خود را در نظر بگیرید
- یک سوال یا درخواست را در کپشن اینستاگرام خود مطرح کنید
- از اموجی ها در کپشن خود استفاده کنید
- سعی کنید از نقل قول استفاده کنید
- در متن کپشن خود لحنی صمیمی داشته باشید
- مخاطب خود را به تعامل تشویق کنید
- از فالوورها بخواهید که دوستانشان را تگ کنند
- قبل از منتشر کردن پست، یک بار دیگر متن کپشن را برای خودتان بخوانید
دقت داشته باشید که متن کپشن اصولی ، نشاندهنده هویت شما (یا برند شما) است و بنابراین لازم است در نوشتن آن دقت به خرج دهید. باور کنید که یک کپشن خوب میتواند در سرگرم کردن مخاطبان شما تاثیر بسیاری بالایی داشته باشد و واکنش آنها نسبت به پست شما را چند برابر کند.
در این قسمت چند نمونه کپشن حرفه ای اینستاگرام برای شما قررار دادم تا بیشتر با شیوه نوشتن کپشن آشنا شوید :
3) لینک گذاری
آمارها نشان می دهد که استفاده از حداقل یک هشتگ در کپشن های اینستاگرام، باعث میشود که پستها به طور متوسط ۱۲٫۶% بیشتر دیده شوند. پس هشتگ ها میتوانند عامل بسیار تاثیرگذاری در میزان دسترسی پست های شما شوند. با اینحال، هیچوقت نباید از آنها بی هدف استفاده کنید.
هشتگ های خود را از بقیه متن جدا کنید و آنها را در انتهای کپشن قرار دهید. همچنین خوب است که فاصله ای بین هشتگ ها و متن اصلی باشد. یک مثال از چنین روشی را میتوانید در پستهای اینستاگرام سایت خود ما (همراه گرام ) ببینید.
در کپشن خود، کاربران دیگر را نیز مخاطب قرار دهید قابلیت خطاب قرار دادن یا همان منشن (mention) کردن، یکی از قابلیتهای اینستاگرام است که میتواند در تعامل کاربران با شما تاثیر بسیاری مثبتی داشته باشد.
جمع بندی
با توجه به تغییر الگوریتم های اینستاگرام ممکن است هر روز تغییراتی در مواردی که گفته شد رخ دهد بنابراین شما انواع مختلفی از کپشن های حرفه ای را با توجه به محتوای پیج خود امتحان کنید و نتایج آن را تحلیل و بررسی کنید تا به بهترین کپشن برسید.
در سایت و پبج همراه گرام مطالب آموزشی بسیاری وجود دارد که میتوانید به آن سر بزنید و از ترفند های موجوددر پیج و سایت استفاده کنید . در این سایت آموزش هایی نظیر دوره جامع آموزش اینستاگرام ، باشگاه اکسپلور رفتگان ، دوره امنیت پیج اینستاگرام ، مشاوره کسب و کار های دیجیتال وجود دارد که شما عزیزان میتوانید از آن استفاده کنید .
چند نکته کپشن نویسی اینستاگرام
برای نوشتن یک کپشن خوب و اصولی چند نکته هست که باید بهش توجه کنید :
مدام تحقیق کنید و علایق مخاطبین خود را بشناسید.
در استوری های خود از فالور هایتان بپرسید که بیشتر به چه موضوعی علاقه دارند و بر اساس علایق فالور هایتان برایشان محتوا بسازید و کپشن بنویسید. مدام خود را درگیر این کنید که فالور شما دنبال چیست و چه چالش هایی را دوست دارد و به طرق مختلف این را از فالوور هایتان بپرسید و هر موضوعی که به آن میرسید را در این فایل یا نوت گوشی خود ثبت کنید .
2. همیشه طوفانی شروع کنید .
دیده اید که زمانی که یک کپشن در اینستاگرام مینویسید ابتدا دو خط اول به شما نمایش داده میشود و بعد باید گزینه more یا بیشتر را بزنید تا بتوانید بقیه ی مطالب را بخوانید . کپشن اینستاگرام اجازه نوشتن 2200 کارکتر را به شما میدهد . پس تا میتوانید مطالب جذابی در کپشن خود بنویسید و جذاب ترین ها را در همان ابتدا بنویسید تا طوفانی شروع شود.
3. همیشه در پایان یک درخواست از فالور هایتان داشته باشید
در انتهای کپشن خود همیشه یک درخواست از مخاطبین خود داشته باشید و از او بخواهید که کاری را انجام دهد . مثلا بخواهید تجربه خود از انجام کاری را بیان کند یا اینکه دوستانشان را در زیر آن پست تگ کنند یا پست را برای کسانی که تجربه یکسانی دارند ارسال کنند و یا کارهای اینچنینی که در دنیای بازیابی به آن CALL TO ACTION یا دعوت به اقدام گفته میشود .
مطالعه مقاله زیر در رابطه با تعداد هشتگ مناسب در کپشن حرفه ای توصیه میشود : چگونه تاپ هشتگ شویم ؟
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟
4 سایت آهنگ بدون کپی رایت
5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی
ساعت طلایی اینستاگرام برای پست گذاشتن
آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
یاد گرفتم که چطوری کپشن درست بنویسم