5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی
Table of Contents
افزایش فروش اینترنتی چگونه اتفاق می افتد ؟
بنظر شما افزایش فروش اینترنتی راز و رمز خاصی دارد ؟
فرقی نمیکند که شما در چه فضایی کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشد . ممکن است فروشگاه اینترنتی خود را در اینستاگرام تاسیس کرده باشید یا یک وبسایت برای کسب وکار خود طراحی کرده باشید .
به هر حال شما یک کار آنلاین راه اندازی کردید که نیاز به افزایش فروش در اینستاگرام یا وبسایت و شناخت انواع روش های فروش اینترنتی دارید تا بوسیله ی اجرای راهکار های آن به درآمد بالا دست یابید . اما برای رسیدن به این هدف نیاز به اجرای نکات بسیاری است که در اینجا 5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی را برایتان شرح میدهم .
1.اعتماد مشتریانتان را جلب کنید
هیچکس دوست ندارد از فروشگاهی خرید کند که به آن اعتماد ندارد خصوصا در این زمان که خبرهای زیادی از کلاهبرداری ها و مشکلات خرید اینترنتی به گوش میرسد پس سعی کنید این تصور را به جور دیگری تبدیل کنید و نظر افراد در رابطه با فروش اینترنتی را تغییر دهید و اعتماد آنها را به دست بیاورید که این یکی از استراتژی فروش اینترنتی است اما جلب اعتماد در شبکه های اجتماعی مختلف متفاوت است .
برای مثال خرید از وبسایت در کشور ما از طریق استفاده از لوگوهایی در آن سایت ایمن تلقی میشود .
در زیر چند نمونه از این لوگو ها برایتان آورده ام تا آنها را بخوبی بشناسید و از این به بعد هنگام خرید از یک وبسایت به این نکته بخوبی توجه کنید.
ای نماد
یکی از آنها نماد اعتماد الکترونیکی است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به فروشگاه های اینترنتی اهدا میگردد . که هویت فیزیکی صاحب کسب و کار را تائید میکند و با دریافت مدارک هویتی از صاحب کسب و کار اهدا میگردد
لوگوی ستاد ساماندهی
دیگری لوگوی ستاد ساماندهی است که بصورت نقره ای و طلائی اهدا میکردد و نشان دهنده ی هویت صاحب دامنه و کسب و کار است
لوگو بانک
لوگو بانکی که از درگاه پرداخت آن استفاده میکنید میتواند اعتماد کاربر را جلب کند زیرا بانک بعد از احراز هویت صاحب کسب و کار درگاه پرداخت را اهدا میکند و موجب اعتماد میشود
لوح تقدیر
قرار دادن لوگو و لوح های تقدیر و تشکر در وبسایت نیز باعث افزایش حس اعتماد مشتریان شما خواهد شد و اینگونه مسیر راحت تری در جلب اعتماد مشتریان خود خواهید داشت .
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : هک اینستاگرام امکان پذیر است؟
2.به فکر حفظ مشتریان قبلی باشید
بجای ایجاد مشتریان جدید به فکر حفظ مشتریان قدیمی خود باشید . مشتریان وفادار فروش بیشتر یرا برای شما به ارمغان می آورند .
جلب اعتماد مشتریان جدید پروسه پیچیده و زمانبری است تا به خرید منجر شود و معمولا وقت انرژی زیادی صرف راضی کردن و توجیح کردنشان سپری میشود اما مشتریان قدیمی راه را بلدند و اگر یک خدمات مناسب و با کیفیت دریافت کنند قطعا خرید های بیشتری از شما خواهند کرد و شما را به دوستانشان نیز معرفی خواهند کرد .
اکثر کسب و کار ها بیشتر به افزایش مشتریان جدید از راه تبلیغات یا هر روش دیگری فکر میکنند اما ارائه یک سری آفر ها و خدمات یا حتی برخورد و رفتار مناسب سبب انگیزه بیشتر همان مشتریان قبلی برای خرید بیشتر میشود و اینگونه در زمان و انرژی تان هم صرفه جویی میشود چرا که دیگر احتیاجی به توضیح نحوه خرید یا جلی اعتماد آنها نیست و آنها فروشگاه شما و شرایط آن را بخوبی میشناسند.
در زیر تصویری از آمار خرید مشتریان وفادار آورده شده است که اهمیت این موضوع را بیشتر نشان میدهد.
در مقایسه با مشتریان جدید و مشتریانی که تنها یکبار خرید کرده اند ( مشتریان وفادار ) :
- کالاهای بیشتری را به سبد خرید خود اضافه کرده اند
- درآمد بیشتری داشته اند
- زمانی که از سایت بازدید کرده اند سود بیشتری حاصل میشود
3.از ویدئو استفاده کنید
استفاده از ویدئو باعث ایجاد حس بهتری در مخاطبین شما میشود که همین موضوع مورد تایید کارشناسان بازاریابی سراسر جهان نیسز میباشد مه معتقدند استفاده از فیلم نسبت به سایر تکنیک های بازار یابی موثرتر است و بطور میانگین ، کاربران اینترنت ، 88% بیشتر در وب سایت هایی که ویدیو دارند وقت میگذرانند.
نمونه این را در اینستاگرام نیز مشاهده میکنید که معمولا پست ها یا استوری هایی که بصورت ویدئو آپلود میشوند بازخورد بیشتر و بهتری نسبت به سایر محتواهای عکسی میگرند و ویدیو یکی از بهترین راه های تبلیغاتی اینترنتی است که ثابت شده است تعریف و نمایش محصول توسط ویدیو باعث افزایش فروش در اینستاگرام خواهد شد .
یکی دیگر از راه های افزایش فروش در اینستاگرام استفاده از igtv و لایو هست که هر دو این قابلیت ها در بستر ویدئو است و این موضوع اهمیت استفاده از ویدئو برای افزایش فروش را بخوبی نشان میدهد .
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : راهنمای سریع برای افزایش CTR در اینستاگرام
4.رضایت مشتریان خود را به نمایش بگذارید
هر چقدر هم از محصولات خود عکس و فیلم های ژورنالی و باکیفیت بگیرید باز هم زمانی که مشتریانتان خود محصول را در زمان استفاده نبینند یا نتیجه استفاده از آن را توسط دیگر افراد نببینند خرید خود را نهایی نمیکنند .
پس سعی کنید از تمام استفاده کنندگان خود ویدئو یا عکس یا نوشته یا صوتی از تجربه استفاده شان از محصول یا خدمات خود را بگیرید و آن را با سایر دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید .
معمولا پیشنهاد میشود در اینستاگرام حداقل 20% از استوری های خود را به نظر و یا رضایت مشتریان خود اختصاص دهید و از این طریق افزایش فروش اینترنتی داشته باشید و فروش خود را متحول کنید.
تصویر زیر نمونه ای رضایت دانشجویان دوره های همراه گرام را قرار داده ام که در وبسایت همراه گرام گذاشته شده است.
5.تقویم محتوایی آماده کنید
بجای ارائه ی محتواهای واکنشی یا بدون برنامه به مخاطبین خود یک تقویم محتوایی حرفه ای آماده کنید که با استفاده از آن زمان پست گذاشتن در رسانههای اجتماعی، انتشار پستهای وبلاگی، ایمیلها و هر محتوای دیگری که باید در آن ماه منتشر شود را مشخص کند. این استراتژی نهتنها به کارتان نظم میبخشد، بلکه باعث میشود مخاطبان هم برنامه انتشار پستها را بدانند و احساس اعتماد و راحتی بهتری با برندتان داشته باشند.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
حرف آخر
دیدید که برای افزایش فروش رمز و راز فروش اینترنتی وجود ندارد و با اجرای چندین نکته طلایی میتوانید به فروش بالا در فروشگاه اینترنتی خود دست یابید .
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟
4 سایت آهنگ بدون کپی رایت
ساعت طلایی اینستاگرام برای پست گذاشتن
آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
چگونه به فروش بالا در اینستاگرام دست یابیم؟
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
خیلی استفاده کردم