برند سازی در اینستاگرام چگونه است ؟
فهرست مطالب برای دسترسی آسان
چگونه در اینستاگرام برند شخصی بسازیم ؟
برندها دوست دارند که افراد ، آنها را بشناسند و درباره آن ها حرف بزنند . هر چه بیشتر آوازه برند شما همه جا بپیچد ، بهتر است اما با (آگاهی برند) درباره برندشما احساس و عقیده ایجاد میشود. حال برند سازی در اینستاگرام چگونه است ؟
ممکن است هدایت آن بسیار سخت باشد اما اگر شما از طریق روش های گوش دادن اجتماعی تعامل داشته باشید، می توانید درباره اینکه برند شما چطور درک میشود چیزهای بیشتری بدانید و مطمئن شوید که پیام درستی را به افراد درستی منتقل کرده اید در واقع برند شخصی در اینستا ساخته اید یا خیر
وقتی از این روش برای اندازه گیری برند خود استفاده می کنید، حتما باید معیارهایی که در ادامه مقاله آمده اند را بررسی کنید:
Impressions
Impressions (تعداد دفعات دیده شدن پست ها / استوری های اپروفایل شما در طول یک زمان مشخص ) نشان خوبی از آگاهی برند شما یا برند سازی در اینستاگرام است .
بالا بودن Impressions شما یعنی شانس شما برای شناخته شدن برندتان (یا حداقل محتوایتان) توسط افراد بیشتر است و اگر چندین نفر در زمان های مختلفی محتوای شما را ببینند، احتمال اینکه برند شما را به یاد بیاورند بیشتر است . در نهایت شما قصد دارید که افراد برند شما را باور داشته باشند و بدون اینکه بخواهید آنها را جذب کنید ، به سمت شما بیایند.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : نحوه نوشتن بیو طولانی در اینستاگرام
Reach
همان طور که قبلا هم گفتیم Reach به اکانت کاربرانی که (به صورت منحصر به فرد) محتوای شما را دیده اند اشاره دارد و تعداد آن ها همیشه از Impressions کمتر خواهد بود. معیار مفید دیگر، به دست آوردن نحوه نمایش برند شما در اپلیکیشن اینستاگرام است به طوری که تعداد افرادی که با محتوا و برندینگ شما در اینستاگرام برخورد داشته اند رانشان میدهد.
برای یک چشم انداز کلی و میانگین Impressions و Reach به insight بروید و آمار و اطلاعات کلی پیج را میتوانید ببینید که آیا برند سازی در اینستاگرام را به درستی انجام داده اید یا خیر.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : دانلود عکس پروفایل اینستاگرام با کیفیت اصلی
رشد فالوئرها
تغییر رشد فالوورهای شما می تواند نشان دهنده یک حرکت در احساس یا عقیده مربوط به برند شما و برند شدن در اینستاگرام باشد. ممکن است با کاهش فالوورهایتان روبه رو شده باشید که می تواند جزئیاتی از یک تغییر در محتوای اینستاگرامتان را به شما نشان دهد.
مثلا ممکن است محتوای شما به برندتان مربوط نباشد یا با مخاطبانتان ارتباط برقرار نکند که در اینصورت آن ها شما را آنفالو می کنند.ممکن است نشان های از یک تغییر بزرگ تر در استراتژی بازاریابی شما باشد که باعث تبلیغات بد شده است.
البته می تواند فقط بیانگر تغییرات الگوریتم های اینستاگرام نیز باشد. متغیرهای زیادی هستند که می توانند کمی غافلگیر کننده باشند.به همین دلیل است که باید این معیار را درون کل استراتژی بازاریابی و برندینگ خود و بسته به KPI های دیگر، مانند اشتراک گذاری پست هایتان و منشن های مربوط به خودتان بررسی کنید تا بهتر متوجه برند شدن در اینستاگرام خود شوید.
شما میتوانید میزان رشد فالوور هایتان را هم نیز در قسمت insight در قسمت پروفایل خود ببینید و میتوانید بازه زمانی خود را مشخص کنید.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : دانلود عکس پروفایل اینستاگرام با کیفیت اصلی
منشن ها
منشن های اینستاگرام به تگ شدن شما در یک پست در یک پلتفرم اشاره دارند.از طریق پروفایل اینستاگرام خود می توانید ببینید که در چه پست هایی منشن شده اید.
اگر در این مورد ناتیفیکیشنی به شما داده شد و پستی که در آن منشن شده اید در پروفایل شما نشان داده شد، می توانید با کلیک بر روی آخرین تب سمت راست که در زیر بیو شما قرار دارد ،به آنها دسترسی داشته باشید . البته ممکن است همیشه هم اینطور نباشد ، منشن ها اغلب اوقات خوشبینانه هستند بنابراین تعداد منشن های دریافتی شما می تواند نشان دهنده آگاهی برندتان یا برند سازی شخصی باشد و محتوایی که درآن منشن شده اید در مورد برند شما ایجاد یک احساس میکند.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : هک اینستاگرام امکان پذیر است؟
اشتراک گذاری پست های شما (Reposts)
Reposts به معنای اشتراک گذاری محتوای اینستاگرام شما توسط افراد دیگر است که این پست را به اکانت شما ارجاع داده اند. یک کاربر می تواند محتوای شما را به گرفتن اسکرین شات از تصاویرتان، آپلود مجدد آن و منشن کردن شما در پست منتشر شده، به اشتراک بگذارد.هر کسی که بخواهد می تواند محتوای شما را درون اینستاگرام به اشتراک بگذارد که بعد از به اشتراک گذاری آن، برای شما ناتیفیکیشن می آید. پست هایی که به اشتراک گذاشته شده اند از طریق همان تب منشن ها در کنار منشن های دیگر دیده میشوند. هر چه پست های شما بیشتر به اشتراک گذاشته شوند، اکانت اینستاگرام شما و به تبع برند شما بیشتر دیده میشود. همچنین این یک راه خوب برای اندازه گیری میزان اثرگذاری محتوای شما است و هرچه اشتراک گذاری محتوای شما بیشتر باشد، نشان دهنده یک حس و تفکر خوب درباره برند شما و برند سازی شخصی است.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : 4 ترفند برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام
استفاده و دنبال شدن هشتگ در برند شدن در اینستاگرام
برای داشتن یک چشم انداز بهتر از نمایش برند خود در اینستاگرام و میخواهید برند سازی در اینستاگرام داشته باشید ، هشتگهای خودرا آنالیز کنید و ببینید که اثربخشی آنها برای جذب فالوور جدید و افزایش نرخ تعامل شما چقدر بوده است.هشتگ هایی که استفاده می کنید،باید:
- به صنعت شما مرتبط باشند.
- طولانی و خاص(منحصر به فرد)باشند.
- خیلی گسترده نباشد.
- خیلی ضعیف نباشد.
اگر از این دستورالعمل ها برای هشتگ های خود استفاده کنید، خواهید دید که هشتگ های شما افراد جدیدی را به محتوایتان جذب می کنند. وقتی از طریق Instagram insights روی یکی از پست های خودتان بروید، با انتخاب view insighte و اسکرول به اطلاعات impressions آن میتوانید ببینید که از طریق یک هشتگ چند نفر به محتوای شما رسیده اند.
مرحله بعد: هشتگ برند شما.
ساخت یک هشتگ اختصاصی برای برند خود، روش خوبی است که به شما در جمع آوری محتواهای مربوط به برندتان، شامل محتواهای تولید شده توسط کاربران و مختواهای تولید شده توسط اینفلوئنسرها میکند.
اگر مخاطبان خود را تشویق می کنید که در پست های خود برای نمایش محصولاتتان یا شرکت در یک مسابقه تولید محتوا از هشتگ اختصاصی شما استفاده کنند، احتمال اینکه فالوورهای آن ها پست ها و پروفایل شما را ببینند بیشتر است. وقتی که از هشتگ برند شما بیشتر استفاده شود، اکانت و برند شما بیشتر دیده میشود.
برای بررسی محتوایی که با یکی از هشتگ های شما در اینستاگرام تگ شده است، باید را انتخاب کنید. حالا »Follow« آن هشتگ را در نوار جست وجو تایپ،روی آن کلیک و با دنبال کردن این هشتگ میتوانید محتواهای تگ شده و تعداد پست هایی که در آن ها از این هشتگ استفاده شده است را ببینید.
تعداد پست های تگ شده، یک چشم انداز خوب از تأثیری که این هشتگ ها بر نمایش برندتان داشته اند به شما میدهند.در حالی که یک نگاه دقیق تر به محتوایتان محتواهای بصری و کپشن هایی که تگ شده اند و پروفایل هایی که از هشتگ شما استفاده میکنند، به شما کمک خواهد کرد که درک بهتری از تفکر و عقیده مردم در مورد برند خود داشته باشید.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : راهنمای سریع برای افزایش CTR در اینستاگرام
در پایان …
میتوانید ویدئوهای آموزشی این مقالات را در پیج اینستاگرام آقای احیا تماشا کنید و از دیگر آموزش های ایشان نیز استفاده کنید چرا که بیش از 300 پست آموزشی برای برای رشد کسب و کار اینترنتی شما و افزایش درآمد از طریق اینستاگرام شما در پیج آقای احیا بصورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟
4 سایت آهنگ بدون کپی رایت
5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی
ساعت طلایی اینستاگرام برای پست گذاشتن
آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالیییی