چگونه تعامل در اینستاگرام را بالا ببریم ؟
فهرست مطالب برای دسترسی آسان
روش های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام
یکی از مهم ترین چیزها در تحلیل اکانت اینستاگرام و یکی از مهمترین kpi ها برای ارزیابی میزان موفقیت استراتژی اینستاگرام ، تعامل است.
ممکن است شما چندین هزار فالوئر داشته باشید اما نرخ تعامل در اینستاگرام تان بسیار پایین باشد و محتوای شما در تایم لاین فالوئرهای تان نمایش داده نشود.وقتی که محتوایتان دیده نشود دستیابی به اهداف شما، هر چه که باشند(توسعه اکانتتان، گسترش جامعه مخاطبان، هدایت ترافیک به سمت سایتتان و یا…)خیلی سخت و حتی غیر ممکن خواهد شد. در این مقاله به بررسی چند روش ساده و بدون هزینه برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام میپردازیم پس تا آخر این مقاله با من همراه باشید.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : مهمترین قوانین اینستاگرام چیست ؟
این معیار یکی از بهترین روش های ارزیابی میزان تعامل مخاطبانتان با محتوای شما در Instagram اینستاگرام است.با این که از طریق می توانید میزان Native Insights تعامل هر پست را به طور جداگانه ببینید اما این ابزار نرخ تعاملتان را به شما نشان نمیدهد.
برای به دست آوردن میانگین نرخ تعامل تمام پست هایتان یا دسته بندی یپست های خود، بر اساس نرخ تعامل ، به داشبورد Iconosquare ، بروید و از زبانه Analytics گزینه Engagement را انتخاب کنید.
برای محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام معمولا از یک فرمول استفاده میشود که در تصویر پایین آورده شده ، توجه داشته باشید عدد به دست آمده اگر پایین تر از 1% باشد به معنی نرخ تعامل بسیار پایین و اگر بالا تر از این مقدار باشد به معنی نرخ تعامل استاندارد است حال هرچه این عدد به بالاتر باشد به معنی نرخ تعامل بالاتر و میزان درگیری بیشتر مخاطبین پیج شما با پست های شماست.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : نحوه تشخیص پیج اینستاگرام سالم
Reach
Engagement on Reach
برای دیدن میزان Engagement on Rate از همان فرمول Engagement Rate استفاده میشود آن را بر تعداد افرادی ،) فقط به جای تقسیم میزان تعامل کلی بر تعداد کل فالوئرها (در زمان انتشار آن پست) آن را بر تعداد افرادی تقسیم میکنیم که پست را دیده اند.
تعداد کل لایک ها
منظور از Total likes تعداد لایک های مربوط به هر پست است. این معیار برای بررسی ،نحوه دریافت یک پست توسط مخاطبان شما است که هر چه لایک بیشتری داشته باشید بهتر است. اما تعداد کل لایک ها فقط به تعداد لایک ها مربوط نیست.در این قسمت رقم بالایی رامی بینید که ظاهرا نشان دهنده تعداد لایک های پست شما است اما وقتی تعداد افرادی که پست های شما را دیده اند بررسی کنید، می بینید که تعداد آنها کمتر از چیزی است که باید باشد.
تعداد کل کامنت ها
total connents به تعداد تمام کامنت هایی که برای یک پست گرفته اید اشاره دارد. شما میتوانید تعداد کامنت های هر پست را Instagram native insights ببینید . وقتی View insights را انتخاب کنید تعداد کامنت ها در کنار آیکون گفتگو نشان داده میشود.
اگر چه تعداد کل کامنت هایی که دریافت کرده ایدارزش نگاه کردن داشته باشد ، به اندازه تعداد لایک ها، درباره نرخ تعاملتان به شما اطلاعات نمیدهد.کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است.بنابراین اگر این کامنت ها، کامنت های واقعی از اکانت های واقعی هستند که بازتابی از جامعه مخاطبان شما هستند اما اگر اسپم هم هستند، زمانی را به ارزیابی آن ها اختصاص دهید. شما باید به بالاترین سطح کیفیت تعامل دست پیدا کنید ،بنابراین فقط نباید روی تعداد لایک و کامنت ها تمرکز کنید.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : ترفند های رایگان کسب درآمد اینترنتی
بهترین زمان برای انتشار پست ها
بهترین زمان انتشار پست های اینستاگرام برای اکانت های مختلف متفاوت است.نمی توان برای تمام اکانت ها یک زمان انتشار ثابت تعیین کرد.بهترین زمان انتشار پست های شما در اینستاگرام زمانی است که مخاطبان تان بیشتر فعالیت را در اینستاگرام دارند و تعامل بیشتری از آن ها میگیرید. در قسمت insight پیج کاری خود قسمتی وجود دارد که در آن ساعتی که مخاطبین شما بیشترین فعالیت را دارند نشان میدهد . این قسمت در هنگام پست گذاری به شما کمک میکند که بهترین ساعت را انتخاب کنید که فالوور های بیشتری از پیجتان آنلاین باشند و آن پست در ساعات اولیه انتشار خود بیشترین نرخ تعامل را دریافت کند.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : نحوه نوشتن بیو طولانی در اینستاگرام
روش های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام
پست گذاشتن در اینستاگرام به صورت برنامه ریزی شده و با استفاده از برنامه زمانی از پیش مشخص شده
گذاشتن با هشتگ مناسب در پست ها و عدم استفاده از هشتگ های غیر مرتبط
استفاده از عنوان مناسب برای کاور های پست ها
اهمیت دادن به مخاطبین ( پاسخ کامنت و دایرکت )
تجزیه و تحلیل آمار پست های اینستاگرام و استفاده از آن برای پست های بعدی
گذاشتن ویدئو و تصاویر جذاب مرتبط با موضوع فعالیت
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : ترفند های رایگان کسب درآمد اینترنتی
کاربرد نرخ تعامل یا Engagement Rate
اطلاعاتی که در نتیجه محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام در اختیار ما قرار می گیرد ، به ما کمک میکند تا میزان رشد و تعامل پیج اینستاگرام خود را در طول زمان افزایش دهیم همچنین مناسب ترین صفحات را برای تبلیغات در اینستاگرام انتخاب کنیم
در واقع باید در نظر داشته باشید که این نرخ میتواند میزان تعامل و مشارکت کاربران دیگر در پیج اینستاگرام را به ما نشان بدهد، که این نرخ بستگی به تعداد بازدید، تعداد لایک و تعداد کامنت در صفحه دارد. البته نه بازدید و لایک فیک. پس به این نکته توجه کنید که با فالوور فیک یا لایک فیک یا استفاده از کامنت های فیک نمیتوانید میزان تعامل پیج خود را بالا ببرید.
در پایان …
میتوانید ویدئوهای آموزشی این مقالات را در پیج اینستاگرام آقای احیا تماشا کنید و از دیگر آموزش های ایشان نیز استفاده کنید چرا که بیش از 300 پست آموزشی برای برای رشد کسب و کار اینترنتی شما و افزایش درآمد از طریق اینستاگرام شما در پیج آقای احیا بصورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟
4 سایت آهنگ بدون کپی رایت
5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی
ساعت طلایی اینستاگرام برای پست گذاشتن
آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
من با اموزش های شما خیلی یاد گرفتم