طراحی لوگو حرفه ای چه خصوصیاتی دارد؟
فهرست مطالب برای دسترسی آسان
در طراحی لوگو حرفه ای چه مواردی مهم است؟
امروز افراد و کسب کار های زیادی در اطراف خود میبینیم . هر کسب و کار هر چقدر کوچک نیاز به طراحی لوگو حرفه ای برای امضا محصول یا خدمات خود دارد چرا که همین لوگو موجب متمایز شدن و شناخته شدن آنها در بین دیگر رقبا یا همکاران خود میشود . طراحی لوگو حرفه ای نیازمند یک سری از مهارت هاست که با استفاده از این مهارت هاست که میتوانید به یک لوگو حرفه ای برسید که تمام آنچه که از معرفی برنتان میخواهید را داشته باشد.
اما یک لوگو خوب ویژگی ها و خصوصیاتی دارد که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.
اهمیت لوگو در برند سازی
بحث برندسازی بحثی بسیار گسترده است و در چند جمله نمی گنجد اما میخواهم اهمیت لوگو در برند سازی را با یک مثال برای شما توضییح دهم تا راحت تر متوجه اهمیت طراحی لوگو حرفه ای را بیشتر متوجه شوید.
تا بحال به این مسئله دقت کردهاید که بلافاصله بعد از دیدن لوگوی یک برند مطرح و معروف، کالا یا خدماتی که آن برند ارائه میدهد در ذهنتان تجسم کنید؟
حتی اگر در لوگو اسمی از از آن برند نیاورند. یا به این توجه کردهاید که با دیدن یک لوگوی ناشناس به حوزه فعالیتی که این لوگو را دارد پی بردهاید؟ نشانه و لوگو یک راه عالی و فوق العاده برای تبادل اطلاعات است.
لوگو بخش مهمی از یک کسب و کار است و اگر به تاریخچه برندهای معروف در جهان نگاهی بیندازیم، به اهمیت لوگو در برندسازی پی میبریم.
تناسب لوگو با حوزه فعالیت
لوگو ها انواع و اقسام مختلفی دارند و هر کدام بسته به طراح آن دارای کیفیت و زبان طراحی متفاوتی میباشند و مفهوم متفاوتی را القا میکنند.
تناسب یعنی اینکه اگر شما یک گالری جواهرات دارید، لوگو گالریتان باید با موضوع جواهرات هم خوانی و سازگاری داشته باشد. یا اگر صاحب یک آرایشگاه هستید، آرم و نشان شما باید با کلمه محصولات آرایشی و زیبایی هم خوانی داشته باشد نه با رستوران.
یا اگر شما درحوزه محیط زیست فعالیت میکنید از رنگ سبز و یا در حوزه جواهرات و اکسسوری فعالیت میکنید از رنگ طلایی برای طراحی لوگو کسب و کار خود استفاده کنید.
طراحی لوگو حرفه ای به سبک ساده و شیک
اگر به لوگو معروف ترین برند های جهان دقت کنید هر کدام به ساده ترین شکل طراحی شده است و در طراحی لوگو حرفه ای آنها از المان های پیچیده و شلوغ استفاده نشده است .
ساده در طراحی باعث میشود مخاطب شما سریعا مفهوم طرح شما را درک کند و با آن ارتباط برقرار کند. تعداد معمول عناصر بین 2 تا 3 عنصر است که معمولا مهمترین و کلیدی ترین عناصر حوزه فعالیت انتخاب میگردد.
متمایز بودن با دیگران
ظاهر متفاوت و خلاقانه یکی از بزرگترین امتیاز برای جلب توجه محسوب میشود که طراحی لوگو حرفه ای نیز از این قاعده مستثنا نیست . بدین منظور میتوانید از رنگ های قابل توجه و طرح های کم نظیر استفاده کنید تا از این طریق کار به معروفیت و شناخته شدن کار خود در بین افراد بپردازید.
ماندگاری در ذهن
شما اگر یک لوگو جالب توجه ببینید تا مدت ها در ذهنتان باقی خواهد ماند و اگر در جایی نشانه ای از آن ببینید ناخودآگاه جذب آن میشو و حس بهتری به آن خواهید داشت .
همچنین یک لوگو حرفه ای باید این قدرت را داشته باشد تا با گنجاندن پیام و شعاردر لوگو، بتواند به راحتی وارد ذهن مخاطبان شود و در فکر آن ها باقی بماند.
تاثیر انتخاب رنگ در لوگو
رنگ آبی در طراحی لوگو حرفه ای
در طراحی لوگو حرفه ای رنگ آبی رنگی خوشایند و دلنشین است. بیشتر کاربران به هنگام مشاهده لوگو آبی رنگ احساس خوبی برایشان دست می دهد. در بین 100 لوگو برتر شرکت ها، به گفته وبسایت Column Five Media از هر سه سایت یک سایت، لوگو آبی رنگ دارد. و این به دلیل محبوبیت رنگ آبی همچنین تاثیر آن بر روحیه کاربران و مخاطبان می باشد.
رنگ قرمز در طراحی لوگو حرفه ای
در طراحی لوگو حرفه ای رنگ قرمر رنگی است که توجه ها را سریعتر به خود جلب می کند و از طرفی ضربان قلب شما را بالا برده و اشتهایتان را نیز بیشتر می کند. به همین دلیل است که اکثر رستوران ها از این رنگ برای لوگو خود استفاده می کنند.
طراحی لوگو و نشان با رنگ زرد
در طراحی لوگو حرفه ای رنگ زرد بیننده را به یاد خورشید و طلوع آن می اندازد. این رنگ، رنگی انرژی زا می باشد که ارتباط محکمی با ایجاد شادی و نشاط در روح بیننده دارد. از این رنگ در کسب و کار هایی که نیاز به ایجاد انرژی و انگیزه دارند، استفاده می شود.
طراحی لوگو حرفه ای با رنگ نارنجی
اگر به لوگو بسیاری از رستوران ها دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که بیشتر آن ها رنگ قرمز و زرد را با هم ترکیب می کنند و مثلا نمی توانید لوگو ای را مشاهده کنید که رنگ قرمز و بنفش در آن با هم ترکیب شده باشند. رنگ نارنجی رنگی است که از ترکیب دو رنگ قرمز و زرد به وجود آمده است که ویژگی های این دو رنگ را نیز شامل می شود. رنگ نارنجی را هم دست کم نگیرید که در لوگو های معروفی از جمله Fanta ،Nickelodeon و Sound Cloud استفاده شده است.
نتیجه گیری
همه ویژگی های طراحی لوگو حرفه ای را با توضیح دادیم.همه این موارد را در ذهن خود داشته باشید. این موارد به شما کمک می کند تا یک لوگوی تاثیر گذار و حرفه ای برای کسب وکار خود طراحی کنید. بنابراین ، تصویر لوگوی شما با ویژگی های خاصی که مطرح شد،چشمگیر به نظر می رسد و نظر مخاطب را بسرعت جلب خواهد کرد.
اگر نمیدانید از چه کسی برای طراحی لوگو کمک بگیرید تیم همراه گرام در کنار شماست . به ما پیام دهید تا شما را با مناسب ترین قیمت و کمتری زمان به برترین طراحان وصل کنیم.
پیشنهاد مطالعه مقاله : معرفی ابزار برتر برای استفاده از اینستاگرام
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟
4 سایت آهنگ بدون کپی رایت
5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی
ساعت طلایی اینستاگرام برای پست گذاشتن
آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
طراحی لوگو حرفه ای چه قیمته ؟