چگونه کمپین بازاریابی و فروش ببندیم ؟
فهرست مطالب برای دسترسی آسان
نحوه بستن کمپین فروش چگونه است ؟
تمامی افرادی که کسب و کاری دارند و به دنبال افزایش فروش خود در مدت محدودی هستند قطعا اسم کمپین فروش را شنیده اند و حتما بارها از خود پرسیده اند که چگونه کمپین بازاریابی و فروش ببندم ؟
اما اگر با کمپین فروش آشنایی ندارید و از نحوه ساختن کمپین بازاریابی و فروش اطلاعی ندارید این مقاله شما را کاملا در این راه کمک خواهد کرد.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : مهمترین دلایل ریزش فالوور در اینستاگرام چیست؟
کمپین فروش چیست ؟
سلسلهای از یک سری عملیات بازاریابی برای رسیدن به یک هدف معین را کمپین میگویند.
هرکدام از قدمهایی که برای یک کمپین بازاریابی و فروش برمیداریم نوعی تبلیغ است که ممکن است پیامکی ارسال شود یا ایمیلی باشد که برای افراد میفرستیم یا شاید ایمیلی است که به علاقهمندان به یک موضوع خاص فرستادهایم. همچنین تمام کمپین میتواند از طریق یک رسانه انجام شود؛ یعنی تمام مراحل یک کمپین میتواند فقط از طریق ایمیل باشد، یا فقط میتواند از طریق ارسال پیامک یا هر روش دیگری باشد.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : 3 نکته طلایی جذب فالوور در اینستاگرام
اهمیت ساختن کمپین فروش چیست ؟
در یک کمپین یک سری استراتژی ها چیده میشود که با بوسیله آن افراد زیادی را راغب به خرید محصول یا خدمات خود میکنیم و در واقع مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل میکنیم.
در واقع در یک کمپین ما مجموعه ای از فعالیت ها را در جهت سوق دادن مشتری به سمت هدف خود میکنیم که با تبلیغات ما در رسانه ها و ابعاد مختلف مخاطبین را در شرایطی قرار میدهیم که تمایل به خرید از ما پیدا میکنند حال این تبلیغات میتواند تخفیف ، جایزه یا هر مورد دیگری باشد که در ادامه به آن میپردازیم و کامل شرح میدهیم که چگونه یک کمپین فروش ببندیم ؟
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی :15 مرحله ضروری شروع کسب و کار جدید
فنون برگزاری کمپین فروش
برای ساختن کمپین بازاریابی و فروش نیاز به دانستن یک سری فنون و مبانی داریم که بوسیله ی اجرای آنها کار برای ما راحت صورت میگیرد و نتیجه بهتری نیز خواهیم گرفت این فنون شامل موارد زیر است :
1. آگاهی
در ابتدا مشتری باید از محصول شما آگاه شود و بداند اصلا چه محصول یا خدمتی برای ارائه دارید که قصد فروش آن را دارید. برگذاری کمپین تبلیغاتی مانند ایمیل مارکتینک و اس ام اس مارکتینگ و… که در بالا به آن اشاره کردیم، به خاطر وجود این مرحله بود. شما در این مرحله باید تلاش کنید تا خودتان را به افراد بیشتری معرفی کنید. همچنین در این مرحله شما سعی می کنید که مشتریان خودتان را نیز از کمپین خودتان آگاه کنید.
این آگاه سازی به طرق مختلفی میتواند انجام شود یکی از این راه ها تبلیغات است که به وسیله ی آن به افراد جدید زیادی معرفی میشوید .
روش دیگری برای افزایش آگاهی برگزاری چالش ها و مسابقات مختلف برای معرفی شما به سایر افراد است که بوسیه ی آن کاربران جدید زیادی جذب شما میشوند که میتوانند به مشتریان خوبی تبدیل شوند.
2.ارزیابی
پس از آنکه شما مرحله آگاهی را پشت سر گذاشتید و کاربر یا مشتری نسبت به شما شناخت پیدا کرد وارد مرحله بعد یعنی ارزیابی میشود . در این مرحله فرد سعی میکند شما را مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهد مثلا اگر یک مغازه دار کیف فروشی باشید در این مرحله قیمت های شما را باسایر مغازه های کفش فروشی مقایسه میکند تا متوجه شود که قیمت های شما نسبت به آنها چگونه است. اگر هم در فضای آنلاین حضور داشته باشید، محتوای شما را با سایرین مقایسه می کند و سعی می کند که قیمت محصولات شما را در سایت های مختلف نیز می دهد و از این طریق شما را ارزیابی می کند.
ما این مقایسه فقط در قیمت نیست و خیلی از افراد به دنبال مقایسه کیفیت محصولات و خدمات هستند و یه دنبال تهیه بالاترین کیفیت هستند.
3. اقدام
بعد از پشت سر گذاشتن مرحله ارزیابی و قبولی شما در این مرحله فرد اقدام به خرید از شما میکند که این هدف تمامی افراد از برگزاری یک کمپین بازاریابی و فروش است .
اینکه مشتری از پشتیبان های شما اقدام به کسب مشاوره کند یا از طریق سایت یا اینستاگرام شما اقدام به خرید کالا یا خدمت شما کند همان هدفی مدنظر است.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : راهنمای سریع برای افزایش CTR در اینستاگرام
چگونه یک کمپین فروش موفق میشود ؟
برای داشتن یک کمپین موفق و رسیدن به نتیجه مطلوب شما باید در ابتدا چند قسمت جذاب برای کمپین فروش خودتان در نظر بگیرید. سپس سعی کنید که از طریق تبلیغات این هدیه خودتان را به افراد زیادی معرفی کنید. (آگاهی ) از طرف دیگر باید محتوا یا محصول خوبی برای ارائه به مشتری از قبل آماده کرده باشید. همچنین باید راهکارهایی را برای زمانی که مشتری قصد دارد که از شما خرید کند و وارد مرحله اقدام شده است، در نظر بگیرید که بتوانید به راحتی مشتریان راغب را به مشتریانی بالفعل تبدیل کنید.
در واقع نباید مشتریان خودتان را خسته کنید یا کار را برای آنها سخت و پیچیده کنید بلکه باید باید آنها را بوسیله ی مواردی که به آنها در زیر اشاره میکنیم راغب به رسیدن به مرحله اقدام و خرید از شما کنید.
1. تخفیف
تخفیف همیشه جابگو ست و یک از عواملی است که برای همه جذاب است و مشتری را برای خرید قلقلک میدهد حتی اگر احتیاجی به آن نداشته باشد . اگر هم که احتیاج داشته باشد تخفیف یک انگیزه بیشتر برای اقدام سریعتر فرد نسبت به خرید خواهد شد.
2.هدیه
بسیاری از کمپین ها هدایای میلیونی برای مشتریانی خود در نظر میگیرند که بوسیله ی آن بتوانند مشتری را وسوسه کند که محصولی با هزینه پایین بخرد و در قبالش شانسش را برای یک هدیه بزرگ امتحان کند . راه دیگر هم این است که هدیه ای ثابت برای تمامی مشتریان خریدار در دوره کمپین در نظر گرفته شود که آن هم یک انگیزه خوب محسوب میشود. مثلا اگر فروشنده ابزار یوگا هستید اعلام کنید که در دوران فروش ویژه خود با خرید هر مت میتوانید یک کاور مت رایگان هدیه بگیرید.
3.زمان محدود
نکته مهمی که در برگزاری اینگونه کمپین ها باید درنظر بگیرید مشخص کردن یک زمان محدود برای اجرای آن است که مشتری متوجه شود زمان زیادی برای ارزیابی شما ندارد و اگر به سرعت تصمیم خود را در رابطه با خرید نگیرد ممکن است از تخفیف یا هدیه شما بی بهره بماند.
پیشنهاد شده این مقاله رو بخونی : چگونه تعامل در اینستاگرام را بالا ببریم ؟
در پایان
کمپین بستن و فروختن در آن نیاز به ریختن یک استراتژی دقیق و منظم و حساب شده دارد اگر نیاز به مشاور در این رابطه داری همراه گرام در کنار شماست.
در پایان …
میتوانید ویدئوهای آموزشی این مقالات را در پیج اینستاگرام آقای احیا تماشا کنید و از دیگر آموزش های ایشان نیز استفاده کنید چرا که بیش از 300 پست آموزشی برای برای رشد کسب و کار اینترنتی شما و افزایش درآمد از طریق اینستاگرام شما در پیج آقای احیا بصورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی چیست و چه روش هایی دارد؟
4 سایت آهنگ بدون کپی رایت
5 نکته طلایی در افزایش فروش اینترنتی
ساعت طلایی اینستاگرام برای پست گذاشتن
آموزش گام به گام تقویم محتوایی اینستاگرام
چگونه یک فروشنده موفق در اینستاگرام باشیم ؟
6 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
منم دلم میخواد کمپین ببندم ؟
ec7eyx